Szczegółowe zasady rekrutacji
Usługi asystencji osobistej będą przyznawane na podstawie Karty zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2026 oraz na podstawie dokonanej oceny indywidualnej sytuacji osoby z niepełnosprawnością.
Ocena indywidualnej sytuacji uczestnika powinna odnosić się do zbadania/weryfikacji:
1) potrzeb osoby z niepełnosprawnością wymagającej wsparcia asystenta,
2) poziomu samodzielności osoby z niepełnosprawnością,
3) możliwości uzyskania pomocy od innych osób.
Przyznając usługi asystencji osobistej, w pierwszej kolejności uwzględniane będą potrzeby:
1) osób z niepełnosprawnościami samotnie zamieszkujących i gospodarujących, które
nie korzystają ze wsparcia innych osób,
2) osób z niepełnosprawnościami wspólnie zamieszkującymi i gospodarującymi nie mającymi możliwości wzajemnego wsparcia, ani które nie korzystają ze wsparcia innych osób,
3) osób z niepełnosprawnościami, które przebywają w rodzinnej pieczy zastępczej w rozumieniu ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2025 r. poz. 49), tj.: dzieci i osób przebywających w rodzinach zastępczych (spokrewnionych, niezawodowych lub zawodowych) lub w rodzinnych domach dziecka na zasadach określonych w art. 37 ust. 1-6 tej ustawy,
4) osób z niepełnosprawnościami, które przebywają w placówkach opiekuńczo-wychowawczych typu rodzinnego w rozumieniu ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, tj.: dzieci i osób przebywających w tych placówkach na zasadach określonych w art. 37 ust. 1-6 tej ustawy, o ile wyłączną opiekę nad nimi w tej placówce sprawują małżonkowie lub osoba niepozostająca w związku małżeńskim.
DOKUMENTY
Osoby zainteresowane udziałem w Programie są zobowiązane złożyć następujące dokumenty:
- karta zgłoszenia
- kopia aktualnego dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (oryginał do wglądu podczas składania dokumentów lub w trakcie wizyty pracownika GOPS)
- postanowienie sądu o ustanowienie opiekuna prawnego dla kandydata do Programu (w przypadku posiadania)
Wnioski będą przyjmowane od 17 grudnia do 30 grudnia 2025 r.
Wnioski można złożyć w następujący sposób:
- osobiście w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Białobrzegach, Białobrzegi 4A, 37-114 Białobrzegi : pokój nr : 15, 17
- za pomocą doręczeń elektronicznych, wysyłając na adres
AE:PL-38096-29688-CJTFR-24
- pocztą przesyłając na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Białobrzegach, Białobrzegi 4A, 37-114 Białobrzegi
Kolejność zgłoszeń nie ma wpływu na wynik naboru uczestników do programu.
W celu objęcia wsparciem jak największej liczby osób, limit godzin usług na 1 uczestnika może być mniejszy niż zakładany w Programie.
Uczestnik Programu zostanie poinformowany w formie pisemnej o przyznaniu lub nieprzyznaniu usług asystenckich
Planowany termin rozpoczęcia realizacji usług styczeń-luty 2026 r
Formularze są dostępne
- w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Białobrzegach, Białobrzegi 4A, 37-114 Białobrzegi : pokój nr : 15, 17.
- jako załączniki do niniejszego ogłoszenia.
Więcej informacji można uzyskać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Białobrzegach nr telefonu 17 249 92 51.
Usługi asystenta realizowane są w ramach Programu resortowego Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego pn. „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2026.


