KIEROWNIK
GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W BIAŁOBRZEGACH
37-114 BIAŁOBRZEGI 4A
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO PRACY
- Stanowisko: pracownik socjalny – umowa na zastępstwo (1 etat)
- Wymagania niezbędne – kandydat powinien
- posiadać obywatelstwo polskie,
- posiadać wykształcenie określone zgodnie z ustawą o pomocy społecznej, (należy spełniać co najmniej jeden z niżej wymienionych warunków):
- posiadać dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych
- ukończyć studia wyższe na kierunku praca socjalna
-do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończone studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, polityka społeczna, politologia, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie oraz ukończyła studia podyplomowe z zakresu metodyki i metodologii pracy socjalnej w uczelni realizującej studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej, po uprzednim ukończeniu studiów na jednym z w/w kierunków. - posiadać pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystać z pełni praw publicznych;
- nie być prawomocnie skazanym za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwa karno-skarbowe;
- aktualnie nie toczy się przeciwko niemu postępowanie o przestępstwa, o których mowa w pkt. 1d;
- posiadać stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.
- Wymagania dodatkowe:
- umiejętność obsługi komputera, programów informatycznych w zakresie pomocy społecznej i urządzeń biurowych,
- umiejętność pracy w zespole,
- znajomość regulacji prawnych z zakresu Kodeksu Postępowania Administracyjnego, ubezpieczeń społecznych, przeciwdziałaniu bezrobociu, uprawnień osób niepełnosprawnych, przepisów o ochronie danych osobowych,
- mile widziane posiadanie doświadczenia zawodowego na stanowisku pracownika socjalnego,
- solidność i rzetelność, dobra organizacja pracy, umiejętność samodzielnej pracy;
- kreatywność, samodyscyplina, terminowość, łatwość przyswajania wiedzy.
- Wymagane załączniki:
- życiorys zawodowy (CV),
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- kserokopia dokumentów potwierdzających staż pracy (świadectwa pracy, zaświadczenie o zatrudnieniu), a w przypadku osób aktualnie zatrudnionych – zaświadczenie potwierdzające okres zatrudnienia,
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz kwalifikacje (dyplomu ukończenia studiów wyższych, studiów podyplomowych), zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
- pisemne oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- pisemne oświadczenie, o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- pisemne oświadczenie, o braku skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
- pisemne oświadczenie, o posiadaniu pełnej zdolność do czynności prawnych oraz korzystaniu w pełni z praw publicznych,
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych związanych z rekrutacją.
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku to między innymi:
- praca socjalna,
- przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych,
- dokonywanie analizy, diagnozy i oceny zjawisk indywidualnych i społecznych, a także formułowanie opinii w zakresie zapotrzebowania na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń,
- udzielanie informacji, wskazówek, porad i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, rodzinom, grupom i społecznościom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną ich trudnej sytuacji lub zaspokajać niezbędne potrzeby życiowe,
- pomoc w uzyskaniu dla osób lub rodzin będących w trudnej sytuacji życiowej specjalistycznego poradnictwa, terapii lub innych form pomocy w zakresie możliwości rozwiązywania problemów przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe,
- udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
- pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych,
- współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania problemów oraz skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie skutków ubóstwa,
- inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin,
- współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu
regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia, - inicjowanie lub współuczestniczenie w działaniach profilaktycznych
nakierowanych na zapobieganie lub łagodzenie problemów społecznych, - kierowanie się zasadami etyki zawodowej oraz zasadą dobra osób i rodzin, poszanowanie ich godności i prawa tych osób do samostanowienia,
- przeciwdziałanie praktykom niehumanitarnym i dyskryminującym osobę, rodzinę, grupę lub społeczność,
- udzielanie osobom zgłaszającym się po pomoc pełnej informacji o przysługujących im świadczeniach i dostępnych formach pomocy,
- zachowanie w tajemnicy informacji uzyskanych w toku czynności zawodowych, także po ustaniu zatrudnienia, chyba że działa to przeciwko dobru osoby lub rodziny,
- podnoszenie kwalifikacji zawodowych poprzez udział w szkoleniach i samokształcenie,
- kompletowanie i prowadzenie dokumentacji osób korzystających z pomocy społecznej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- opracowywanie planów pomocy, w tym związanych z realizacją zadań określonych w kontrakcie socjalnym,
- przygotowywanie i opracowywanie materiałów informacyjnych w przedmiocie stanu rozpoznania potrzeb społecznych na terenie działania Ośrodka,
- realizacja programów rządowych z zakresu pomocy społecznej,
- przestrzeganie przepisów bhp, ppoż. i regulaminu pracy Ośrodka,
- znajomość przepisów z zakresu realizacji ustawy o pomocy społecznej oraz innych przepisów i aktów prawnych wynikających z potrzeb powyższego zakresu obowiązków,
- właściwe i terminowe załatwianie spraw,
- inne prace zlecone przez Kierownika GOPS
- Informacje o warunkach pracy:
- praca ma charakter biurowy z wykorzystaniem sprzętu komputerowego i urządzeń biurowych,
- miejsce pracy – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Białobrzegach, Białobrzegi 4 A, 37-114 Białobrzegi - budynek parterowy dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych,
- dla osób zatrudnionych wcześniej na stanowisku urzędniczym umowa o pracę na czas nieokreślony, a w przypadku osób podejmujących pracę po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym – umowa o pracę zawarta na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy zgodnie z art.16 ustawy o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530 z późn. zm.)
- wymiar czasu pracy – pełny etat,
- obowiązująca dobowa norma czasu - 8 godzin, a tygodniowa 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy,
- wynagrodzenie – miesięczne płatne z dołu,
- warunki pracy zgodnie z obowiązującymi pracowników samorządowych przepisami powszechnie obowiązującymi (Kodeks Pracy, ustawa o pracownikach samorządowych) oraz wewnętrznymi regulaminami.
- Informacje dodatkowe :
- Przy zatrudnieniu kandydat będzie musiał dostarczyć zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na proponowanym stanowisku oraz zaświadczenie
o niekaralności z Centralnego Rejestru Karnego. - Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia jest niższy niż wymagane ustawowo 6%.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w pok. nr 14 w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Białobrzegach, 37-114 Białobrzegi 4 A z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko pracownika socjalnego w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Białobrzegach”
w terminie do dnia 30 sierpnia 2024 r. do godz. 15.30 (decyduje data wpływu).
Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie oraz w formie nie spełniającej warunków ogłoszenia nie będą rozpatrywane.
Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni e-mailem lub telefonicznie o terminie i miejscu kolejnego etapu naboru.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej http://www.bip.gmina-bialobrzegi.pl/ oraz na tablicy informacyjnej GOPS w Białobrzegach.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji”
8. Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 10 maja 2018 r.
o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781). oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Białobrzegach, 37-114 Białobrzegi 4 A, adres e-mail: gops@gmina-bialobrzegi.pl
- Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować:
- listownie na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, 37-114 Białobrzegi 4 A;
- na adres e-mail gops.rodo@gmina-bialobrzegi.pl
Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zakresie danych takich jak: imię (imiona) i nazwisko, imiona rodziców, data urodzenia, miejsce zamieszkania (adres do korespondencji), wykształcenie oraz
- przebieg dotychczasowego zatrudnienia – podanie tych danych osobowych jest obowiązkowe w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji. Jednocześnie informujemy, iż na postawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, podanie przez Panią/Pana jakichkolwiek danych dodatkowych jest dobrowolne i w tym zakresie mogą Państwo wycofać zgodę na ich przetwarzanie, w każdym momencie. Skorzystanie z prawa cofnięcia zgody nie ma wpływu na ich przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane innym podmiotom. W przypadku wyboru Pani/Pana osoby na dane stanowisko pracy, dane dotyczące imienia i nazwiska oraz miejsca zamieszkania, zostaną podane do publicznej wiadomości.
- Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych. Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane, zgodnie z instrukcją kancelaryjną, przez okres 2 lat, a następnie przekazane do archiwum zakładowego. Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.
- Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych, prawo do żądania ich sprostowania oraz prawo do cofnięcia zgody (jeżeli była udzielona).
- Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Białobrzegi, dnia 2024-08-20